2008. augusztus 25., hétfő

Bringatúra, a lovasberényi Cziráky - kastélyhoz / I. rész

Tegnap délután 4-kor indultam Gárdonyból drótszamaramon, át a gerincen Lovasberénybe. Szép tiszta idő volt, bár erős szembeszelet kaptam egészen Berényig.

Lovasberénybe az út, egy földváron keresztül vezet, amit érdemes megszemlélni. Hihetetlen építmény az Avarok idejéből, mely legalább 10 m magas és több kilométer átmérőjű lehet.

Végül elértem a Cziráky – kastélyt, mely elhanyagoltsága ellenére is igen szép látványt nyújt.
Szerencsémre a kastélyt és a hozzá tartozó kápolnát nyitva találtam.

Íme, a bejáratot őrző oroszlán.



Először a kápolnát tekintettem meg, mely a kastélyhoz képest viszonylagosan jobb állapotban találtam.



Az egyik freskó, már ami meg maradt belőle.



A karzat sajnos igencsak hiányos és a járó felület teljesen hiányzik, amit homokkal és sóderral pótoltak.



folyt. köv. ...

Nincsenek megjegyzések: