2008. szeptember 26., péntek

Fokker D.VII OAW - Eduard 1:48 / I.rész

A doboz tartalmát átvizsgálva elhatároztam, hogy ezt a makettet majd hogy nem dobozból készítem. Nagyon minimális feljavítással, "csak ott ahol a papok táncolnak". ( Köszönet a kittért Szarka tanárúrnak, aki e szép készlettől megvált. Kösz Andris! :) )



Első lépésként a repülő erőművét állítottam össze. - Mielőtt lefestettem volna, bepróbáltam a helyére. -

Festés: Agama polírozható alumíniummal lefújtam a makettet......... Meglepő volt számomra ez a festék. Egy picike fiola az egész, de szerintem egy 1/48-as B-29-est is lekenhetünk a tartalmával, annyira kiadós. Gunze hígítóval nagy arányban felhígítva, egyből és nagyon vékonyan fed. Ami számomra nagyon fontos, nem érzékeny az ujjlenyomatra és hihetetlenül kemény, így bármilyen durván is dolgozhatunk rajta. A hengerfejekre Humbrol gun metált akartam ecsettel felhordani. Na ez szinte lehetetlen, mert nem tapadt fel az Agama festékre. Így kénytelen voltam szórópisztollyal felvinni. Majd ecsettel újra Agama alumíniumot festeni azon részekre, ami a valóságban az említett fémből volt. A gyújtó patron Tamiya titánium gold. ( Ezért meg köszönet Z barátomnak. Zoli, egyszer majd vissza adom, ha el nem felejtem. ;) )
Ecseteim közt van egy rövidre vágott szőrű, amiből nem mostam ki az Agama alumíniumot. Ezzel száraz ecseteltem végig a tárgyat. Majd át políroztam a teljes felületét.
Mindezen műveletek után, jött a végső Művészolajos festék réteg. Fehéret folyattam az alumínium részek mélyedéseibe, illetve foltokat festettem. Majd feketével imitáltam az olajfolyást. A kipufogóra égetett szienna került, majd egy kevés okker, a végére pedig korom - olaj gyanánt fekete. Végül felragasztottam a gyártási táblát s körbefolyattam feketével.



Szomorú, de sajnos az egész motorból alig fog valamicske látszódni.

Folyt. köv. ...

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

jo kezdet